Friday, October 1, 2010

IKEA med Bella...

Idag har jag varit på IKEA med Bella. Hon är inte van att åka bil så hon grät hela vägen dit nästan... stackars henne. Men hon fick låna alla mina leksaker och äta mina majskrokar. När vi var där så handlade vi lite grejer som t.ex. en sovpåse till mig... mamma vill testa men jag är tveksam... hur ska jag då ställa mig upp i sängen??
I halvlek lekte vi i IKEAs lekhörna och åt mellanmål.


Bella lärde mig hur man suger ut all den goda fruktpurén ut en Ella´s kitchen tub :-) Smaskigt... nu tar jag aldrig det med sked igen.
Senaste tiden har jag också blivit bättre på att sätta mig ner med leksaker i handen och även ställa mig upp och lägga dem på bord och stolar. Ibland glömmer jag bort mig och står utan stöd när jag håller på med en leksak. :-) Jag kryper som en liten ångvält och har blivit bättre på att härma mamma när hon säger brum brum och kör runt med min BRIO racerbil så försöker jag låta lika och rör den som hon gjorde :-) Det är så roligt när man lär sig nya gejer :-)
Nu får jag t.ex. lära mig att leva med begränsningar... mamma har monterat upp grindarna hon köpte på IKEA. Hoppas jag kan lära mig hur de fungerar snart annars får jag aldrig bita på skorna eller klättra i trappan obevakad igen :-(

No comments:

Post a Comment