Thursday, October 7, 2010

Nya färdigheter...

Jag har alltid varit en försiktig pojk som inte tar stora risker och tittar på mamma och baba för att se om saker är ok. Men vissa saker som babas förstärkare kan jag bara inte motstå när det hela tiden lyser en liten lampa där som jag inte når...


Efter det så tog jag mammas penna... tryckte på knappen och ritade lite på soffan. Tur att mamma hade en bra fläckborttagare framme :-P Vad den innehåller hade jag svårt att se men funkar gör det :-)


Jag älskar att trycka på knappar... speciellt den på värmepumpen. Jag håller fram kontrollen som mamma och baba gör och trycker på stora knappen om och om igen. Det är så kul när det blå fyrkanten tänds och släcks och filtret öppnas och stängs :-)
Sen tycker jag om att rota i alla lådor också... mamma har slutat försöka hindra mig så länge det inte finns något som jag kan skada mig på eller som kan gå sönder och hon bryr sig om.


Idag var jag sååå trött på morgonen så jag fick sova fm som jag gjorde förut. Nu är jag vaken och vi ska åka ut och handla lite på stan... jag tror vi ska till Georg Jensen :-)
Sen ikväll ska baba gå på Oktoberfest på jobbet och mamma och jag saka packa lite så vi har det mesta klart före lördag. Men vi har ju lördag kväll på oss att göra allt klart så det känns ok :-) Tårta måste vi också beställa idag... glutenfri och smarrig!

No comments:

Post a Comment