Monday, October 4, 2010

En vecka kvar till min stora dag...

Tänk att det bara är en vecka kvar tills jag fyller 1 år. Det ska bli så roligt att alla samlas här för min skull. Jag ska köpa några småpåsar med grejer i så jag kan ha fiskdamm för barnen tror jag... eller kanske för alla? Alla har vi ett barn inom sig... mamma älskade fiskdammar när hon var liten och om jag var lite större skulle hon nog bjuda in alla kompisar och ha ett stort kalas med alla grejer... även om vi åker bort på söndag. Men huvudsaken att våra närmaste kommer i år :-)
Jag har redan fått en bok i present av min kompis Bella... hon fyller år imorgon men mamma har satt mig i karantän fram till resan (lite överbeskyddande men sån är hon min mamma) så vi får fira tillsammans när jag kommer hem. Jag ska köpa en present till henne där istället. Sen kanske jag får fira med Nellie, Silas, Max, Nova, Ella, Melvin och de andra också... det vore jätte-kul!


Jag har precis insett att jag nog inte får plats i Bassinetten på flygplanet. Den är bara 72cm (vissa skulle tydligen vara över 80) och jag är ju 78cm nu och det räcker långt upp på bordet det ;-) Men mamma säger att det kommer gå bra... jag kan sova i någons knä (farmor och farfar ska ju också med) eller på golvet. Jag ska ha med mig en tjock filt, en kudde och en stor sjal som vi kan spänna upp mellan vårat och sätet framför eller väggen framför om vi får platserna där bassinetten finns ändå.

Nu när jag är så lång har ett av mina favoritsysselsättningar blivit att känna på bordet och tredje hyllan på alla bokhyllor. Där finns det massa spännande eftersom ingen har insett hur långt de här knubbiga armarna kan nå om man dessutom står på tå :-)




No comments:

Post a Comment