Saturday, October 16, 2010

Bilder fran USA...

Nu har hosten kommit till North Carolina ocksa. Vi har varit ute och krattat och lekt. Idag ska vi aka till huset vi har hyrt vid havet. Resan tar 3 timmar sa jag maste sova lite i bilen... vi har hyrt en stor bil sa vi far plats med mer saker. Jag har en resesang med mig, vagnen, lesaker... allt maste fa plats.
Har ar nagra bilder fran USA...


Har ar jag med min farbror Awat och kusin Quentin och myser i soffan.

Jag fick lana Quentins gamla ga-vagn, den ar jatte-rolig med alla aktiviteter pa.

Den har dagen gjorde vi lite tradgardsarbete i min faster och farbrors tradgard. De har en stor tradgard med massa trad, buskar, gronsaker och blommor. Det var lite kyligt den dar dagen sa jag fick ha en tjockare troja och leggings under byxorna eftersom jag satt och krop pa marken en del.

Baba och farfar visade mig alla bladen pa traden och annat fint i tradgarden.

Mamma och jag gungade och lekte i Quentins lekstallning. De hade t.o.m. en baby gunga... det var toppen :-)

Jag tyckte det var jatte-kul ett tag... men det rackte med nagra minuter. Jag ville ju krypa runt och kanna pa alla blad och kvistar. Jag har utvecklat en valdigt bestamd personlighet pa sistone sa det ar bast de gor som jag vill om de inte vill hora pa lite barska toner ;-) Jag pratar sa mycket nu och har lart mig saga "Na na na" som ar "nej" pa kurdiska och mamma sager varje gang jag vill stoppa nagot i munnen. Jag sager och "Tutu" ibland nar jag trycker pa min leksak som tutar som en bil.





No comments:

Post a Comment