Tuesday, October 5, 2010

Prosit!



Mamma har inte låtit mig träffa några andra kompisar än Bella bara för att jag inte ska bli förkyld inför resan. Varje gång vi har varit på ö.f. eller träffat många kompisar samtidigt och dreglat på samma leksaker och det har varit något speciellt... som sist när farbror Awat var här från USA och när pappa hade en viktigt deadline... så blir jag toksjuk och hela familjen med mig. (iaf pappa) Bella har inga syskon och går inte på ö.f. ofta och har inte så många andra kompisar så hon anses som "low risk" och är dessutom kul att vara med.
Nu har jag trots alla mammas ansträngningar börjat nysa iaf... men det rinner inte i näsan iaf. Hoppas det inte blir en riktig förkylning. Dessutom så ringde vi Bella för att gratulera på 1års dagen och fick höra att hon blivit ännu sjukare än mig. Det rann i näsan och hon hade feber. Stackars Bella... på hennes stora dag och allt :-( Tur att de ska fira på lördag iaf.

Idag måste vi bestämma vad vi ska bjuda på och vad jag ska få i födelsedagspresent av mamma och baba. Kanske lite pajer och sallad samt ribs och klyftpotatis till de som vill ha kött. Sen har vi en gluten allergiker, laktos intolerant, vegetarian (som äter fisk) och en som äter enligt en diet. Så lite tufft blir det. Men det kanske finns glutenfri mix man kan göra pajdeg av... undra om det finns glutenfri tårtbotten?
Till fikat blir det iaf tårta och kanske lite gluten/laktosfria cup cakes m.m. Jag ska få massa olika frukter och en klick grädde :-)
Jag tror mamma och baba ska köpa Georg Jensen sked till mig... de är jätte-fina. Och även en matskål och mugg i samma märke. Sen blir det nog en del shopping i USA också... och några leksaker har mamma redan köpt. :-)

Idag har mamma lämnat en intresseanmälan till Lundmyr of Swden för att jag ska bli fotomodell. Mamma tycker att jag är sååå fotogenisk och vacker... ja ni ser ju på bilderna och kan avgöra själva :-) Vackrare ögon får man leta i en annan galax efter säger hon :-) De svarade direkt att de precis haft en produkt fotografering men gärna behöll ansökan till nästa tillfälle. :-) Så vi får väll se då...

No comments:

Post a Comment