Tuesday, October 5, 2010

Bättre än HIPP!

Mamma har lyckats bra med maten idag och jag vill dela med mig av receptet. Jag åt med lika stor aptit som om det var burkmat :-P

Castors "Snäckkyckling"

2 ekologiska morötter
2 ekologiska palsternackor
2-3 stjälkar selleri (hittade inte ekologiska)
3 ekologiska potatisar
1 stor kycklingfilé ("Svensk fågel"... jag tror mig hittat ekologisk på Hästa gård men är inte säker)
Ekologiska vispgrädde, osaltat smör, ekologisk rapsolja, en matsked tomatpuré (om man vill)

Koka allt i samma kastrull tills det är genomkokt och lite till. Använd bara så mycket vatten att det täcker allt och spara vattnet när du häller av det. Mixa allt och späd med avkoket samt lite ekologisk grädde, osaltat smör och eko rapsolja. När du fått en krämig lagom fast sås blandar du i pasta som har delats till lagom stora bitar. Jag använde små ekologiska pastasnäckor och delade dem på mitten efter kokning. Det ska vara så mycket pasta i såsen så att du får med ca.2-3 bitar pasta med varje sked. Det ska inte vara fullproppat med pasta.
Smaka av med lite tomatpuré om du vill... men det behövs inte. Smaskens! :-)

No comments:

Post a Comment