Sunday, September 26, 2010

Vilken morgon...

Jag var så trött efter festen igår och somnade senare än vanligt... ändå vaknade jag 2 gånger på natten och ville inte somna om. Klockan 02 somnade jag om ganska snabbt men när jag vaknade vid 05 var jag ledsen och det tog lång tid innan jag somnade på riktigt. Jag var väldigt trött men är nog inne i någon utvecklingsfas nu som stör min sömn... jag som precis hade börjat sova hela natten. Dessutom har jag fått så fina pyjamasar i ekologiska bomull från Näva av mormor. De är verkligen super-sköna :-)



När jag vaknade igen 07 var jag fortfarande pumsig men då gick mamma och jag ner och åt frukost, tvättade oss och bytte blöjan. Sen lekte vi till 09.45 då vi väckte pappa och jag sov fm luren i omkring 2h.
Mamma tjatar hela tiden om att jag ska säga mamma... hon säger "Mamma... kom till mamma... mammas pojk" så idag har jag börjat säga "Mmmaa-bababa" ibland. Snart kan jag nog säga mamma också för jag är ju väldigt mammig just nu så det ordet måste jag ju kunna. Men än så länge säger jag bara "Thittah" och gissa om det är mycket att thittah på... thittah lampan, thittah papegojan... allt är så roligt nu när mamma och pappa förstår att jag vill thittah på saker.

No comments:

Post a Comment