Saturday, September 25, 2010

Börja blogga...

Äntligen har mamma kommit till skott med bloggandet... hoppas bara att hon kan styra upp det så den inte slutar som hennes blommor. Torra och bortglömda... ;-)

Jag vill börja med några fakta... på senaste BVC besöket förra veckan (11,5 mån) så var mina värden så här:

  • Vikt: 10980g 
  • Längd: 77,7cm 
  • Huvudmått: 47,1cm.
  • Fotlängd: 12,5 (men skorna måste vara breda i modellen om jag ska ha stl. 21, mamma köper 22-23 redan :-P)

Mina kurvor har börjat vika av lite... längdkurvan har börjat gå upp från min normala kurva, viktkurvan går ner och även huvudomfånget går ner. Men min toppen BVC sköterska Caroline säger att allt är normalt nu när jag börjar röra mig mer. Jag har nu storlek 80 på så gott som alla kläder förutom byxor utan mudd där jag fortfarande har 74.

Idag har vi varit på bröllop i Uppsala domkyrka då pappas barndomskompis Anders gifte sig med jätte-trevliga Evelina. Det var mitt första bröllop och jag blev lite överväldigad av orgeln i kyrkan och ville bara krypa upp i mammas famn. Som tur var fanns det också en massa fina lampor att peka på och överrösta prellen med mina oemotståndliga utlägg "Titta diiiidda tsss". Dessutom fick jag en massa majskrokar så något bra måste jag ha gjort eller så ville de bara att jag skulle hålla munnen upptagen. :-)
På middagen fick mamma inte ta ett steg ifrån mig för det var alltför många trevliga människor som tittade och ville nypa mig i kinden. Det slutade med att mamma och jag satt själva vid ett litet bord på sidan om... då kunde jag lugna ner mig och äta. Men annars var det roligt och jag höll ögonen öppna till 20.30 då pappa satte ner mig i babyskyddet... då slocknade jag direkt. Tur att jag sov så länge på dagen innan...

No comments:

Post a Comment