Wednesday, September 29, 2010

Grattis morbror Hjalle 30år!

Igår kväll kom morbror, mormor och morfar vid 17-tiden. De skålade i champagne för att fira morbror på hans 30års dag och morbror öppnade presenter.


Han fick bl.a. en fin klocka, skor av mormor och morfar och ett presentkort på restaurang "Matsalen" på Grand Hotel av oss. Den har fått 2 Michelin stjärnor precis som restaurangen de gick på igår kväll... den hette Frantzen-Lindeberg och ligger i gamla stan. De verkar verkligen vara värda utmärkelsen efter vad mamma berättade... fantasifulla skapelser som gjorde det till en upplevelse utöver det vanliga. Man fick en massa smårätter och det började med en liten strut fylld med olika puréer och crémer... trots att man tog struten i en tugga så flödade smakerna genom munnen en efter den andra. Låter underbart gott...


Jag och pappa levde på smörgåsar och burkmat... inte lika fantastiskt men helt enligt min smak.
Jag var lite ledsen precis efter att mamma hade åkt och kröp runt i huset och letade efter henne.... jag tyckte jag hörde henne i köket och skyndade dit så fort mina knän bar... men icke :-( Jag blev så ledsen att jag lade huvudet mot golvet och snyftade... men sen kom jag på att det var jätte-mysigt att få vara bara med pappa.

Jag sov inte så bra under natten utan vaknade kl.02 och ville inte somna om... när jag väl somnade sov jag 5min och nästa gång sov jag ca.3,5 och vaknade 06. Det kanske är för att min kompis Bella kommer på lunch idag och för att det var så roligt att mormor, morfar och morbror var här igår. Suck, dessa utvecklingsfaser är en enda röra...

No comments:

Post a Comment