Tuesday, September 28, 2010

Halvvägs :-)

Ja, mamma gjorde lite vit sås med dill och blandade i lax/grönsaks/pasta röran... det gick ner lite bättre men det var inte riktigt lika gott som burkmat. Tyvärr mamma... du får göra ett nytt försök imorgon. Jag fick iaf ett smaskig päron till efterrätt. Jag gillar att äta en hel frukt istället för att få puré... det är för bebisar... om det inte är Ella´s kitchen så klart ;-)

Efter lunchen skulle vi åka och köpa lite presenter till mig och min morbror som fyller 30år imorgon. Då ska pappa stanna hemma med mig och mamma gå med morbror, mormor och morfar på Frantzén&Lindeberg i Gamla stan. Lyxigt värre...
Det var bara 11 grader idag så jag fick ta på mig ullkläderna jag har fått av mormor... de är underbart mysiga. Det blev varmt och skönt. :-)


Vi köpte lite roliga grejer och åkte sedan hem och åt och lekte lite. Jag stod farligt näta pappas fina högtalare men rörde inte även om jag retade mamma genom att sträcka fram handen mot den och säga "Thittah"... "Nej inte röra bara titta" säger mamma... vad det nu betyder. Tur att jag förstår "nej" iaf.


Snart kommer pappa hem... jag saknar honom så mycket. Jag blir alltid väldigt exalterad när han kommer :-) Tråkigt att han måste jobba så mycket... men snart har vi 3 veckors semester tillsammans. Det ska bli underbart!

1 comment:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete