Thursday, November 11, 2010

På öppna förskolan...

Den här veckan har gått så fort... jag har inte fått leka med mina kompisar alls. Idag gick vi iaf till öppna förskolan i Bergshamra. Personalen är så trevlig och stämningen är lugn och mysig. Vi kom dit med Bella och vi träffade Scott där. Först var det sångstund... jag och Scott säkrade området medan Bella satt och klappade händerna och lyssnade på sångerna. Det är inget för oss grabbar ;-)

Det var tur för mamma att jag fick leka lite... annars hade jag krypit på väggarna hemma. Jag kryper över min Bobby Car, över en stor korg och fram till förstärkaren... som är ett big "Na na". När jag blir uttråkad gör jag alla de saker som jag vet att jag inte får.... då börjar mamma fatta att jag är uttråkad.


Min morfar kommer och hälsar på några gånger i veckan... jag blir jätte-glad när han kommer. :-) Vi går runt och tittar på allt möjligt. "Titta" betyder "Ta upp mig", "Jag vill ha den där", "Jag vill gå dit" och ibland bara "Titta där". :-)


Jag har varit på 1års kontroll lite sent eftersom vi var i USA. Nu är jag 13 månader och väger 11,320kg och är 79cm lång. En riktigt stor pojk... fast bara något över medelkurvan nu. Mamma tycker ändå att det är lättare att bära mig nu eftersom jag håller mig fast själv också. Min BVC sköterska sa att jag hade väldigt starka lår muskler... det är klart man flexar när hon sticker in en nål i vardera ben. Skönt att det inte blir mer vaccinering på nån månad nu iaf. :-)

1 comment:

  1. Men va roligt att ni har blogg, det fick jag inte veta förrens idag :)

    Så roligt att ha koll på Castor och er!

    Hoppas allt är bra, kramis!

    Kram/Anna

    ReplyDelete