Monday, November 22, 2010

Bra förskola i Solna efterlyses?

I helgen var vi i Gävle och hälsade på farmor, farfar, mormor, morfar och morbror... det var så kul att se alla igen :-)

Farmor och jag leker i skåpen.

Baba och jag

Farfar och jag

Mormor och jag leker i köket i Valbo.

Det snöade och snöade... otroligt vackert. Och idag snöar det även här i Solna. Snön ligger kvar på marken, träden och taken, det är så fint. :-)

Idag ringde mamma till Solna kommun igen. Hon har hört av två andra mammor att om man ändrar så jag får börja dagis i december så kan man få plats på förskolan Borgen som ligger väldigt nära oss. Men när mamma ringde så var platserna slut. Tyvärr så finns det bara ett fåtal platser i hela Solna och de finns i Hagalund som är en bra bit från oss och inte det bästa området heller tyvärr. :-(
Så nu är mamma lite ledsen och stressad... hon vill ju inte lämna mig på ett dagis som inte känns bra eller inte få något dagis alls :-( Och mamma måste snart meddela när hon kan komma tillbaka till jobbet också. Suck!
Vi får ringa och kolla läget på måndag igen :-) Håll tummarna för oss är ni snälla!

No comments:

Post a Comment