Sunday, November 7, 2010

Maxi Cosi Mobi

Igår köpte vi en ny bilstol åt mig eftersom jag har växt ur babyskyddet nu. Som ni ser sitter jag lite hopklämt :-P


Vi valde mellan BeSafe X3 (för att de har isofix och annat bra), maxi cosi mobi och en annan. Det blev Mobin eftersom de rekommenderade den i mammas lilla Audi A2... X3 är en av de större på marknaden så hade vi köpt den hade inget fått plats i framsätet :-P Vi installerade Mobin på ett kick och den känns lagom och rejäl. Dessutom så får man plats att sitta i fram. Den har fått bra betyg i många tester så det kommer nog att bli bra :-) Det som är toppen är att det dessutom går att vinkla sätet under färd. Vi åker ju mycket till släkten ca. 1,5h bort och då brukar jag somna... :-) Idag ska jag teståka till min kompis Scotts 1års fest.

Igår fick jag också en ny vinteroverall. Vi köpte en på PoP för enkelhetens skull och för att vi hade presentkort där. Jag köpte den med två dragkedjor som tjejen i butiken sa hade samma egenskaper som den med en... bara att den är flera hundra billigare. Vi kunde inte heller se någon skillnad så.... Sen köpte jag vantar och mössa till. Allt i blått och mössan i blårutigt eftersom den var lite större än den som hörde till overallen.

                                                

Jag har stl. 50 på mössan nu och den satt nästan lite tight i den helblå modellen men bra i den rutiga. Jag köpte också stl. 92 på overallen, det är 1,5-2år och var lite stor men jag är ju 1,5år innan vintern är slut och är inte en liten pojk direkt :-) Jag ska prova den igen hemma så får vi se men 86 satt bra nu och jag växer väll lite också?
Det ska bli kul att få se hur jag ligger på kurvorna nu... jag ska på 1års koll med vaccination på tisdag. Det blev lite försenat eftersom vi var på semester.

Jag kan gunga lite själv på gunggiraffen nu, det är så roligt att jag kan sitta själv tack vare bygeln :-) Nu ska jag gå och gunga och leka lite mer med alla fina presenter jag har fått... ha en bra dag alla nära och kära :-)

No comments:

Post a Comment