Friday, November 5, 2010

Hemma igen!



Nu är vi hemma igen efter min första långresa till USA. Flygresan dit gick som en dröm... jag sov och charmade med passagerarna. Efteråt så sa alla "Åhh... vilken duktig bebis han var!". Hemresan gick också som en dröm... en mardröm. Jag grät och grät som jag aldrig gråtit förut... i timmar.Var det de 4 nya tänderna som kikar ut i både över och underkäken? (Nu har jag 12 tänder) Var det öronen p.g.a. trycket? Var jag övertrött och inte kom till ro? Något annat? Vem vet? Till slut gav mamma mig lite alvedon och en annan snäll mamma delade med sig av lite gel som mamma gnuggade in i tandköttet. Sen blev det lite turbulens och när det skumpade så skönt och jag fick lite rispuffar så somnade jag tillslut. De var precis efter att de släckt ner så att alla kunde sova... så det var nog medpassagerarna tacksamma för.  ;-) Sen vaknade jag och var ledsen igen efter ca. 40min men lekte lite med lilla Viking som satt bredvid och somnade sen sista 2h av resan också.
Phu, det var så skönt att komma hem efter den jobbiga resan. Jag sov sen från 21 till 10.30 på morgonen... det behövde jag :-)

Men det har varit en otroligt skön resa. Vi har gjort lite av varje och jag har fått träffa min farbror, faster och kusin och hundarna Albin och Sam :-) Jag har suttit på stranden, bland löven på gården, varit på halloween party och mycket annat. Hoppas vi får komma tillbaka nästa år :-) Tack Quentin för lånet av alla leksaker, säng, bilstol, matstol, vagn och allt annat.


Även om vi haft det toppen så är hemma bäst där jag har mina leksaker och mina vänner... jag har inte träffat dem på lääänge nu. Igår lekte jag med Bella här hemma igen. Det var så roligt att se henne, jag skrattade, klappade och ville krama henne. Hon hade lärt sig skaka på huvudet åt saker som inte är tillåtna... och det var mycket ;-) När jag inte får som jag vill klagar och högljut och stampar i marken. Jag säger "Titta!... titta!" och pekar och om mamma säger nej så får hon höra på min överklagan. Idag ska vi gå och köpa en present åt min kompis Scott som fyller 1år på söndag. Jag tror vi ska köpa en vinteroverall också... det är ju så himlans kallt ute nu och vi kan ju inte bara åka bil heller.

Nu har jag äntligen börjat få tillbaka min dygns rytm... hela veckan har jag vaknat 22 och varit vaken till ca. 02... men mamma har tvingat upp mig runt 8 och inte låtit mig sova mer än lite extra på dagen så nu är jag tillbaka på ett litet uppvak vid 04 där jag somnar om direkt i mamma och babas säng. :-)

No comments:

Post a Comment