Thursday, December 16, 2010

Mildare väder.

Äntligen var det lite mildare väder ute.... eller det var ju inte så mysigt. Det är slask... trögt att dra vagnen och igår snöade det och blåste. Men det är mysigt om man inte ska ut med en vagn som inte kör dit man vill, buss chaufförer som inte vill låta oss trängas med vagnarna i bussen och som stannar för långt ifrån trottoaren.

Igår gick vi till Ulriksdals vårdcentral för att jag skulle få medicin mot min hosta. Det var en kamp att bara gå dit i snöovädret :-P Jag fick brikanyl utskrivet... den enda bieffekten är rusningar, man kan bli lite "speedad" sa läkaren. Mamma köpte den ifall jag måste ha den någon natt men sitter hellre upp med mig än att jag ska få den bieffekten mitt i natten. I natt var det iaf bättre så jag tror inte vi behöver den alls :-)

Det enda jag behöver just nu är lite extra creme på kinderna och olja i badet så jag håller mig mjuk och go. Kinderna blev alldeles röda och torra i förrgår. Mamma hade glömt ta på Weleda "Wind and weather cream", den är så bra och alla deras krämer luktar så naturligt gott. Sen blir man så glansig och fin efter insmörjningen också :-)


Idag ska vi till öppna förskolan på fm och sen åka och handla lite. Vi måste köpa en julklapp till gammel-farmor som vi ska träffa i helgen. Hon gillar grönt så det kanske blir en grön tröja? Hoppas vi hittar något passande.

No comments:

Post a Comment