Thursday, December 9, 2010

Tråkigt men duktig på 14mån dagen.

Det är så tråkigt när mamma känner sig lite frussen och jag måste vara hemma utan kompisar. Dessutom har Scott flyttat söderut och Bella börjat på förskolan så jag har inte så många kompisar längre :-( Hoppas jag får börja på en bra förskola snart också... jag tror att jag kommer att gilla gå på förskola. Jag älskar ju människor och tyr mig lätt till andra... även om jag är lite mammig.
Idag är jag 14mån så nu är jag snart riktigt stor kille :-)


Jag roar mig med att klättra på bord, stolar och soffor här hemma. Mamma måste lägga massa saker i vägen så jag inte kommer upp annars blir det ett enda springande. Jag kan ju komma ner själv... med benen först på mage men ibland sätter jag mig på kanten och om mamma inte var där hade jag stupat rakt ner.


Jag vill så gärna äta själv men jag får bara in något riskorn. Skönt att mamma hjälper mig så jag blir mätt :-)


Här busar jag bakom mammas crosstrainer. Den står bara och samlar damm så den ska säljas. Vi köpte den för 5000kr och den har använts ca.3ggr... Någon som vill lägga ett bud?

Det här kan vara årets julkort.. vi satsade på samma stil dom förre året med björnarna och lammskinnet i fåtöljen :-) Men i år har jag tomteluva och inte björnarna...


förra året... jag ska nog leta rätt på deras tomteluvor också.


Vid 13 börjar öppna förskolan och då ska vi dit, kl.14 är det sångstund. Idag var jag så trött för jag sov dåligt... jag brukar sova hela natten till ca.7 om jag inte är sjuk eller har sovit för mycket dagen innan men idag vaknade jag före 6 och grät så sen vid 8.30 somnade jag igen för jag var så trött och ville inte ens äta gröt. Så jag sov 8.45-9.30 så nu somnar jag säkert på väg till öf också :-)

1 comment: